Mit tegyünk, ha hibát tapasztalunk a programban?

Minden programban előfordulhatnak hibák.

A program hibákat akkor tudjuk kijavítani, ha reprodukálni tudjuk őket, más szavakkal elő kell tudunk idézni a saját gépeinken.
Ezért ha Ön nem ad elegendő információt a hibáról, sajnos nem tudunk segíteni.

Ez egy kicsit olyan, mint amikor felhívja telefonon az autószerelőt és azt mondja: “Furcsa hangja van a kocsimnak. Mi lehet a gond?”
Látatlanban ő sem fogja tudni, hogy mi a gond, csak akkor, ha elviszi a kocsiját az autószerelőhöz.

Rossz hibajelzés példák:

  • “A program időnként kiír valamit a képernyőre”
    ????
  • “Előfordul, hogy lefagy a program”
    Mikor? Melyik modulban? Mire kattintott utoljára?
  • “Rákattintok a gombra és nem történik semmi”
    Melyik gombra?Melyik modulban?
  • “Nézz rá a csatolt képernyőképre!”
    Ok, de nem tudjuk, hogy a képernyőkép előtt mit csináltál…

Egy több modulból álló komplex programnál részletesen ismertetni kell, hogy melyik modulban pontosan milyen sorrendben mit csináltak és javasolt képernyőkép készítése is.

Jó hibajelzés példák

  • Ha elindítom az Árajánlat modult, kiválasztom az ügyfelelet és beemelem a tételeket, a Véglegesítés gombra kiírja, a csatolt üzenetet, de ettől függetlenül elkészíti az árajánlatot
  • A Termék mennyiség lista jelentésnél a “Gumiköpeny” terméket nem jeleníti meg. Mellékeltem a képernyőképet a termék karbantartás ablakról és a mennyiségi listáról.

Fontos megjegyezni, hogy tapasztalataink szerint az ügyfeleink által jelzett hibák jó része nem valódi hiba pl. az ügyfél elnézte a termék mennyiséget, nem kapcsolt be egy bizonyos beállítást stb.

Kérem, hogy ha hiba adódna a programjában, akkor:

  1. Próbálja újra előhozni a hibát. Másodszor, harmadszor is előjön?
  2. Ha igen, minél részletesebben írja le a hiba előidézésének a körülményeit és  küldjön képernyőképeket is.

Köszönjük!

Szeretné bővíteni a jelenlegi szoftverét?   Nézzen körül a webshopunkban
Scroll to top