Ingyenes és fizetős szolgáltatásaink
Fontos kiemelnünk, ha egy ügyfelünknek lejárt és ki nem fizetett számlája vagy proforma számlája van, az összes szolgáltatásunkat szüneteltetjük felé, beleértve a telefonos, távmenedzselési és egyéb supportokat, fejlesztéseket.
Ingyenes
Az alábbi esetek ingyenesek, amennyiben a felhasználó által futtatott rendszer megfelel a szoftver követelményeknek (lent kifejtve) :
- Ha a felhasználó hibát tapasztal a programban, akkor mi díjmentesen kijavítjuk. Fontos azonban különbséget tenni a hiba és az ügyfél kívánsága között.
Amennyiben például egy jelentés összesítése rosszul számol, az egyértelműen hiba, de ha az ügyfél egy funkciót más menüpontban szeretne látni, az kívánság, egyedi módosítás kérés.A hibát akkor tudjuk kijavítani, ha reprodukálni tudjuk. Ezért az “Időnként valamit kiír a program!” jellegű hibákkal nem tudunk mit kezdeni.
Le kell írni, hogy pontosan mit és milyen sorrendben végeztek a programban, mely a hibához vezetett. Ha hibaüzenet van, küldjék el azt is, pontosan leírva.A hibajavítás gyorsasága függ a hiba mértékétől (kritikus, vagy apró, működést nem befolyásoló hiba), hány ügyfelünket érinti, valamint az aktuális fejlesztési ütemezéstől.
Egy fejlesztési ütemben 10-30 különböző módosítást, fejlesztést végzünk és csak akkor adjuk ki a következő verziót, ha mind elkészült.
Ezért, ha egy fejlesztési ütem közepén vagyunk és a hiba nem kritikus, csak a következő fejlesztési ütembe tudjuk beletenni. - Technikai segítség nyújtás telefonon, Skype-on, amennyiben nem ütközik a Fizetős rész 3. pontjával.
Fizetős
Az idő számunkra is pénz, ugyanúgy, mint Önnek. A lehetőség szerint a termékeink jobbítására fordítjuk az időnket.
Az alábbi esetekben valamelyik munkatársunknak abba kell hagynia az aktuális munkáját. Sajnos ez kiesést okoz, ezért kiszámlázzuk az ügyfélnek az aktuális óradíj értékkel:
- Adatbázis migrálása egyik gépről a másikra, illetve teljes adatbázis mentés és a későbbiekben visszatöltés.
Több esetben előfordult, hogy ügyfeleink nem bennünket bíztak meg az adatbázis mentéssel és visszatöltéssel, hanem a rendszergazdájukat.
Az esetek túlnyomó részében az adatok vagy teljesen, vagy részlegesen elvesztek.
Ezért csak akkor vállalunk felelősséget az adatokért, ha az adatok mentését is mi végeztük el!
Úgy gondoljuk, hogy a teljesen elérhető árú migrálási díj megér annyit, hogy az adatai ne vesszenek el. - Sérült adatbázis kijavítása (amennyiben az adatbázis az ügyfél gépén van és nem a mi szereverünkön).
Erősen javasoljuk minden ügyfelünknek, hogy minimum hetente készítsen biztonsági mentést az adatbázisról! - Ha az ügyfél egy szoftverrel, honlappal kapcsolatban hibát jelent és a tesztelés után kiderül, hogy a felhasználó hibája volt.
A tesztelés a részünkről időigényes és sajnos sokszor a felhasználó figyelmetlensége miatt dolgozunk.
Néhány példa:- A felhasználó elrejtett egy objektumot a program ablakról és nem találja meg.
- A felhasználó arra panaszkodik, hogy a szoftver “eltünteti az adatokat”, majd a naplók átnézése után (mely több órát is igénybe vehet) kiderül, hogy ő, vagy egy kollégája volt.
Ugyanez vonatkozik adatok átírására is. - A felhasználó jelzi, hogy rosszul számolja az összegeket az egyik jelentés és több órás nyomkövetés után kiderül, hogy a kollégája rossz Áfa kulcsokat töltött ki bizonyos tételeknél és ez okozta a problémát.
- Az ügyfél szól, hogy nem indul el a program és a tesztelés közben kiderül, hogy azért nem tud a program kapcsolódni az adatbázishoz, mert rossz a hálózati / internetes kapcsolat a számítógépen, illetve nem indult el valamilyen Windows hiba miatt az adatbázis szolgáltatás.
- Az ügyfél jelzi, hogy rossz a szoftverünkben a nyomtatás és rájövünk arra, hogy nem volt bekapcsolva a nyomtató, illetve nem volt papír benne (igen, ez megtörtént eset volt).
- Ha az ügyfél egy szoftverrel,kapcsolatban hibát jelent és a tesztelés után kiderül, hogy a felhasználónak küldtünk már egy újabb szoftver verziót, mely nem tartalmazza az adott hibát, de ő még mindig a régi verziót használja. Ilyenkor a távmenedzseléssel, hibakereséssel eltöltött időt kiszámlázzuk.
- Technikai segítség nyújtás telefonon, Skype-on, vagy egyéb módon, ha:
- A felhasználó munkaidőn kívül keres bennünket
- A felhasználó munkaidőn belül keres bennünket, de lejárt az érvényes támogatása a programhoz.
- A felhasználó munkaidőn belül keres bennünket, van érvényes támogatása, de túlhaladta a havi segítségnyújtás idejét.
- A felhasználó arra kéri a munkatársunkat, hogy magyarázzon el neki egy olyan dolgot, mely megtalálható az online segítségben, vagy videókban.
- Online, vagy helyszíni bemutató ügyfeleinknek.
- A szoftver új verziójának felmásolása az ügyfél gépére. A programjainkat úgy készítjük, hogy a programot nem kell telepíteni (csak az adatbázist, mely egyszeri munka).
Az ügyfeleinknek elküldjük a letöltési linket. Az ügyfélnek egyszerű dolga van: átnevezi a régi programot és letölti az új programot ugyanabba a könyvtárba.
Az ügyfeleink 99%-a meg tudja ezt oldani. Aki mégsem akarja, meg tudjuk helyette oldani távmenedzseléssel, de, mint fent írtuk, ez az idő is kiesés a munkából. - Ha az ügyfél egy új gépen szeretné működtetni a szoftverünket és nem szeretné maga megoldani a leírás szerint: Hogyan használjuk hálózatban a szoftvereinket?
- Szoftver módosítása. Ha olyan dolgot kér, mely nincs benne az aktuális programban, időbe telik, míg elkészítjük. Természetes, hogy ez nem ingyenes.
Ilyenkor írásos ajánlatot adunk Önnek a kért módosításra.