Open post

Ügyviteli szoftver: Leltár Böngészés

Leltár Böngészés

Itt lehet megnézni a korábban elkészített leltár bizonylatokat.
Az ablak következő 3 fő részre osztható:

  • menü
  • leltár böngészés fejléc (felső táblázat)
  • tételek (alsó táblázat).

Kattintson a lenti képre, ha teljes méretben szeretné látni!  

Ügyviteli rendszer: Leltár böngészés

Menü: Általános fül

  • Előnézet. megtekinthető képernyőn a leltár nyomtatvány.
  • A jelenlegi nettó ár értékenek frissítése: a Leltár modul a leltározás pillanatában rögzíti a leltározott termékek pillanatnyi beszerzési árát.
    Ez a funkció felülírja a termékekhez korábban rögzített beszerzési árakat a jelenlegi beszerzési árakra.
  • Termék történet. A termék táblázatban (alsó táblázat) levő terméket kiválasztva megnézhető az összes mozgása (bevétel, kiadás, leltár stb.).

 

Szeretné bővíteni a jelenlegi szoftverét?   Nézzen körül a webshopunkban

 

Leltár böngészés fejléc: (felső táblázat)

Tartalmazza az leltár fejlécének tartalmát. Ezek az információk nem módosíthatóak.
A Leltár böngészés fejléc táblázatot ki lehet exportálni Excelbe, vagy ki lehet nyomtatni nyomtatóra.

Oszlopok:

  • Időbélyeg: a program által létrehozott időpont, amikor a Leltár elmentésre került
  • Létrehozás dátuma
  • Azonosító: a leltár azonosítója
  • Készítette: az a felhasználó, aki a leltárt készítette

Tételek táblázat (Alsó táblázat)

A Tételek táblázatot ki lehet exportálni Excelbe, vagy ki lehet nyomtatni nyomtatóra.

Oszlopok:

  • Termék név
  • Saját cikkszám
  • Leltár előtti mennyiség
  • Talált mennyiség
  • Eltérés (Talált mennyiség-Leltár előtti mennyiség)
  • Nettó érték
  • Eszköz státusz: a legtöbb esetben nem használatos mező
  • Kép: a termék képe, ha hozzá van rendelve

Mindkét táblázatban használhatjuk a Navigáló gombsort. Kattinson ide a Navigáló gombsor leírásához.

Bármelyik oszlop elrejthető, valamint az oszlop sorrend is átrendezhető.

 

Szeretné bővíteni a jelenlegi szoftverét?   Nézzen körül a webshopunkban
Open post

Számlázás: számla böngészés

Az alábbi téma a Számlázó programra és a Számviteli bizonylat készítő szoftverre egyaránt vonatkozik, mert hasonlóképpen működnek. 

Számla böngészés ablak

Számlázó program: korábbi számlák böngészése

Felső gombsor:

  • Érvénytelenítés: érvényteleníti a számlát. Ez azt jelenti, hogy elkészít egy új számlát, melyben a vevő adatai és a tételek ugyanazok, mint a kijelölt számlában, azzal a különbséggel, hogy a nettó összegek mínusz előjelesek, így a két számla végösszege együttesen nulla. Az új számlát a program kinyomtatja az alapértelmezett nyomtatóra, a beállított példányszámban.
  • Módosító számla: ez a menüpont nem minden programból érhető el. Megnyitja a Számla készítés ablakot, melybe betölti a kijelölt számla adatait (ügyfél adatokat és tételeket).
  • Számla másolat nyomtatás: a kijelölt számláról kinyomtat egy másolatot az aktuális nyomtatóra, vagy pdf állományba, választás szerint.
  • Számla duplikálás: Megnyitja a Számla készítés ablakot, melybe betölti a kijelölt számla adatait (ügyfél adatokat és tételeket). Az ügyfelet és a tételeket át lehet szerkeszteni.
    Akkor hasznos, ha egy ügyfél nagyjából ugyanazokat a termékeket vásárolja meg újra, vagy egy másik ügyfél hasonló termékeket vásárol. Ilyenkor gyorsabb egy számla duplikálásból a felesleges tételeket kitörölni, mint egy üres számlával kezdeni.
  • A kijelölt számla elküldése az ügyfélnek: Ez a funkció nem minden programban működik.
    A kijelölt számlát elküldi az ügyfélnek, az ügyfél e-mail címére. Csak akkor tudja a program elküldeni az e-mailt, ha a Beállításokban helyesen ki vannak töltve az Smtp beállítások.
  • Felszólító levél küldése, ki nem fizetett számla esetén: Ez a funkció csak ki nem fizetett átutalásos számlák esetében működik.
    Két lehetőség van: “Felszólító levél küldése a kijelölt számlára” és “Felszólító levél küldése az összes ki nem fizetett számlára”.
    A program a felszólító levél küldése előtt megkérdezi a felhasználót, hogy valóban el szeretné küldeni a felszólító levelet.
  • Számla listák: Itt találhatók a számlákkal kapcsolatos listák, jelentések.
  • Egyéb funkciók: Tartalma szoftver verziótól függően változhat. Hasznos funkciókat találhatunk itt, például a táblázat csoportosítás szétnyitása és bezárása, oszlop csoportosítás esetén.
  • Megtekintés: A kijelölt számlát lehet megtekinteni.
  • Kilépés: Bezárja a Számla Böngészés ablakot

 

Szeretné bővíteni a jelenlegi szoftverét?   Nézzen körül a webshopunkban

 

Az ablakban két táblázatot láthatunk:

  • A felső táblázatban láthatjuk a korábban felvitt számlákat.
    A következő mezőket (oszlopokat) jeleníti meg:
    – Számla sorszám: a számla sorszáma
    – Számla kelte
    – Fiz.Határidő: fizetési határidő
    – Telj.Időpontja: teljesítés időpontja
    – Fiz.Mód: fizetési mód
    – Cégnév
    – Össz.Br.: számla bruttó értéke
    – Stornó tip.: akkor van kitöltve, ha az aktuális számlának elkészült egy érvénytelenítő számlája, vagy a kijelölt számla egy érvénytelenítő számla.
    – Stornó hiv.:Az eredeti számla esetén az érvénytelenítő számla sorszámát mutatja, érvénytelenítő számla esetén az eredeti számla sorszámát mutatja.
    – Fizetve? : jelölőnégyzet. Szerkesztési üzemmódba kell tenni az adatrácsot a módosításához.
    – Mikor fizetett? : dátum típus. Szerkesztési üzemmódba kell tenni az adatrácsot a módosításához.
    – Mennyit fizetett? : rögzíteni lehet a fizetett összeget. Szerkesztési üzemmódba kell tenni az adatrácsot a módosításához.
    – Ford.áfás? : ha a számla fordított áfás, ez a mező ki van pipálva.
    – Megjegyzés : szöveges adatmező. Szerkesztési üzemmódba kell tenni az adatrácsot a módosításához.
  • Az alsó táblázat a Számla sorok (tételek).
    A számla sorok (tételek) táblázatban megjelenő termékek kerülnek számlázásra.

    Számla sorok mezők (oszlopok) megnevezése:
    – Tétel: a termék (fenti) táblázat megnevezése
    – Nettó egységár: a termék eladási ára
    – Mennyiség: Itt lehet megadni a mennyiséget, melynek, alapértelmezett értéke mindig 1.
    – Nettó összár: Nettó egységár * mennyiség
    – Csom.: termék csomagolási egysége (pl.: darab,doboz, kg …)
    – Áfa %: termék áfa kategóriája (pl.: 27)
    – Br.egys.ár: a termék bruttó egységára
    – Br.össz.ár : a termék bruttó ára (bruttó egységár x mennyiség)
    – Bruttó összeg: (Nettó egységár * mennyiség) * (1+(Áfa% / 100))
    – Áfa össz.ár : az áfa összege

Mindkét táblázatban használhatjuk a Navigáló gombsortKattinson ide a Navigáló gombsor leírásához. 

 

Szeretné bővíteni a jelenlegi szoftverét?   Nézzen körül a webshopunkban

Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás

Számlázó program: új számla készítéseAdóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás

Hol találjuk meg?

  • Számlázó program (különálló): Beállítások főmenü / Exportálások / Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás
  • Ügyviteli program: Beállítások főmenü / “Egyéb beállítások / Parancsok” / Exportálások / Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás
  • Crm program (különálló): Beállítások főmenü / Exportálások / Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás 

Mire szolgál az Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás?

Ezzel a modullal lehet legenerálni az Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás Xml állományát, mely a következő törvény szerint kötelező: 23/2014. (VI.30.) NGM rendelet 11/A. §-a.

Bővebb infó: https://www.nav.gov.hu/nav/ado/afa080101_hatalyos/A_szamlazo_programok_20151007.html

A program a leszűrt számlákat kigyűjti és beteszi egy Xml típusú állományba.

A Lekérdezési módban meghatározhatjuk, hogy Dátum tartományra (ez az alapértelmezett), vagy Számla tartományra szeretnénk szűrni.

Ezt a menüpontot csak azok az ügyfeleink használhatják / láthatják, akik érvényes utánkövetéssel rendelkeznek és emiatt jogosultak az új verzió használatára!

 

Szeretné bővíteni a jelenlegi szoftverét?   Nézzen körül a webshopunkban

 

Dátum tartományra szűrés:

  1.  Kattintson az Időszakos lekérdezés első (bal oldali) dátum szerkesztőjébe. Itt tudja beállítani a kezdő dátumot*.
  2. A nyilacskára kattintva kiválaszthatja a kívánt dátumot, de akár a szerkesztőben át is gépelheti.
  3. Kattintson az Időszakos lekérdezés második(jobb oldali) dátum szerkesztőjébe. Itt tudja beállítani a záró dátumot*.
    A nyilacskára kattintva kiválaszthatja a kívánt dátumot, de akár a szerkesztőben át is gépelheti.
  4. Kattintson az Exportál gombra
  5. A program legenerálja az Xml állományt, majd megnyitja a könyvtárat, melyben az xml állomány található.
    Az állomány neve  nav_export_időbélyeg.xml lesz, ahol az időbélyeg a generálás pillanatában elmentett idő, páldául: nav_export_20151209_112301.xml. 

*Mindkét dátum tartomány a számla kelte mezőre vonatkozik.

Számla tartományra szűrés:

  1. Kattinson a Tartomány meghatározás “Számla tartományra” rádiógombra. A Számla sorszám lekérdezés rész elérhetővé válik.
  2. A Számla sorszám lekérdezés legördülő menüjében válassza ki a számla előtagot.
    Programfüggő és beállítás függő lehet, hogy hány előtagot látunk ebben a menüben (az esetek nagy részében csak egyet).
    Ha például az Eurós számlának külön sorszámozása van, akkor megjelenik az Eurós számlákhoz tartozó előtag is.
  3. Kattinson a kezdő évszám mezőbe és gépelje be az évszámot, amennyiben szükséges (a program a jelenlegi évet írja be alapból).
  4. Kattinson a kezdő számlaszám mezőbe és gépelje be a kezdő sorszámot pl. 1, vagy 207 stb.
  5. Kattinson a záró évszám mezőbe és gépelje be az évszámot, amennyiben szükséges (a program a jelenlegi évet írja be alapból).
  6. Kattinson a záró számlaszám mezőbe és gépelje be a záró sorszámot pl. 500. Az utolsó számla sorszámot megnézheti a Számla Böngészés ablakban.
    Ha a legutolsó számlákat is exportálni akarja, akár nagyobb számot is megadhat a ténylegesnél pl. 1000.
  7. Kattinson az Exportál gombra
  8. A program legenerálja az Xml állományt, majd megnyitja a könyvtárat, melyben az xml állomány található.
    Az állomány neve  nav_export_időbélyeg.xml lesz, ahol az időbélyeg a generálás pillanatában elmentett idő, páldául: nav_export_20151209_112301.xml. 

Mégsem gomb:  kilép a modulból, exportálás nélkül.

 

Szeretné bővíteni a jelenlegi szoftverét?   Nézzen körül a webshopunkban

Felhasználói adatmezők kezelése

 

Felhasználó által létrehozott adatmezők

Ebben a modulban lehet létrehozni és módosítani felhasználói adatmezőket.
A felhasználói adatmező arra szolgál, hogy olyan adatokat rögzítsen benne a felhasználó, melyet eredetileg a program nem tartalmaz.

Adattábla kiválasztása

A Felhasználói adatmezők kezelése modult elindítva az első dolgunk, hogy kiválasszuk azt az adattáblát, melyet ki szeretnénk bővíteni új adatmezővel (lenti kép).
Csak a listában megjelenő adattáblákat lehet bőviteni egyedi adatmezőkkel! A megjelenő adattáblák függnek az adott programtól és verziójától (pl. Ügyviteli program, Crm program stb.).

Kattintson a lenti képre, ha teljes méretben szeretné látni!

Felhasználó által létrehozott adatmezők

 

Szeretné bővíteni a jelenlegi szoftverét?   Nézzen körül a webshopunkban

Videó a modul használatáról

Adatmezők létrehozása, módosítása

Miután kiválassztottuk az adattáblát, a program megjeleníti a már korábban létrehozott egyedi mezőket.

Kattintson a lenti képre, ha teljes méretben szeretné látni! 

Felhasználó által létrehozott adatmezők

Új felhasználói adatmező készítése

  1. Kattintson a navigáló sor felvitel gombjára (zöld plusz gomb). Kattinson ide a Navigáló gombsor leírásához.
  2. A program létrehoz egy új üres sort. Töltse ki a sor adatait az alábbi módon
    • Adatmező belső neve: ide csak az angol abc betűi írhatók be. Nem lehet benne ékezet, szünet, egyéb jelek. A program ezt nem fogja megjeleníteni a program felületén.
      Utólag nem lehet módosítani!
    • Adatmező kiírt neve: ide kell beírni az adatmező nevét, mely tartalmazhat ékezeteket is.
    • Mutassa a táblázatban? Ha ki van pipálva, akkor az egyedi adatmező megjelenik az adattábla táblázatában.
    • Mutassa a részletesben? Ha ki van pipálva, akkor az egyedi adatmező megjelenik az adattábla részletes nézőpontjában (ha van ilyen).
    • Adattípus: itt lehet meghatározni a mező típusát pl. dátum, szöveges, szám stb. A kiválasztott típustől függően a program felajánlhatja a mező maximális hosszát. Ilyenkor át kell gondolni, hogy mennyi lehet az adatmező maximális hossza.     Például egy keresztnév tárolásánál felesleges 400-at megadni, 20-25 karakter bőven elegendő.Felhasználó által létrehozott adatmezők
    • Részletek: itt lehet módosítani a mező maximális hosszát utólag.
    • Hossz: megmutatja az adatmező hosszát. Szerkeszteni nem lehet.
    • Létrehozva? : jelzi, hogy a mező fizikailag létre lett-e hozva az adattáblában. Szerkeszteni nem lehet.
  3. Kattintson a navigáló sor elment gombjára (zöld pipa gomb). 
  4. Kattintson a Kijelölt mező létrehozása gombra. Ekkor készíti el a program az új adatmezőt. 

Létező felhasználói adatmező módosítása

  1. Jelölje ki a módosítani kivánt adatmezőt a táblázatban
  2. Kattintson a navigáló sor szerkesztés gombjára (felfele mutató háromszög). Kattinson ide a Navigáló gombsor leírásához

  3. Az “Adatmező belső neve” mezőt nem szabad átírni! Ha gyökeresen más mezőt szeretne a jelenlegi helyett, akkor inkább törölje ki a jelenlegit és hozzon létre egy új adatmezőt! Természetesen az adatmező törlésénél a korábban felvitt adatok is törlődnek.
  4. Ha szükséges változtassa meg az adattípust.
  5. Ha szükséges változtassa meg az adatmező hosszát a Részletek gombra kattintással.
  6. Kattintson a Kijelölt mező módosítása gombra. Ekkor módosítja a program az új adatmezőt.

 

Létező felhasználói adatmező törlése

  1. Jelölje ki a módosítani kivánt adatmezőt a táblázatban.
  2. Kattintson a Kijelölt mező törlése gombra. Ekkor a program kitörli az  adatmezőt az adattáblából. Az adatmező törlésénél a korábban felvitt adatok is törlődnek!

 

Szeretné bővíteni a jelenlegi szoftverét?   Nézzen körül a webshopunkban
Open post

Ügyviteli szoftver: Árajánlat készítés

Alapok

Itt lehet elkészíteni az ügyfeleknek szánt árajánlatot. Az árajánlatban az ügyfél adatain kívül, megadható több paraméter, amely az árajánlat tartalmát szabályozza.

Az ügyfél kiválasztása után, megjelenik egy ablak, mely 4 fő részre osztható:

  • menü
  • információ sor (paraméterek)
  • termek táblázat
  • kiválasztott termékek (árajánlat tételek vagy kosár) táblázat.

Kattintson a lenti képre, ha teljes méretben szeretné látni!  

Ügyviteli rendszer: Árajánlat készítés

Menü: Általános fül

  • Nyomtatási előnézet. Ezzel előre meglehet nézni, hogyan fog kinézni az árajánlat
  • Kedvezmény adás százalékban. Ekkor az alsó táblázatba (kosár) megjelenik egy új sor, amely az kosárban levő összes termékre adható engedményt adja meg.
  • Termék történet. A termék táblázatban (felső táblázat) levő terméket kiválasztva megnézhető az összes mozgása (bevétel, kiadás, leltár adatok stb.).
  • Eladás ügyfélnek. A kiválasztott termék (felső táblázat) esetében megnézhető, hogy melyik ügyfélnek mennyiért került kiadásra (eladásra). A szállítólevél is megnézhető. Tehát nem kell megnyitni a mozgások böngészése ablakot, hogy ott nézzük meg i ugyanezt az információt.
  • Bevételezés beszállítótól. A kiválasztott termék (felső táblázat) esetében megnézhető, hogy melyik beszállítótól milyen mennyiségben történt bevételezés. Itt megtekinthető a bevételezés nyomtatvány is.
  • Egyéb -> Csatolmányok. Lehetőség van az árajánlathoz csatolmányokat rendelni. Ezek lehetnek word, excel, ppt, kép vagy bármilyen egyéb típusú fájlok. A csatolt állományokat később egy kattintással meg lehet nyitni, közvetlenül a programban.
    A program tudja, hogy milyen programmal nyissa meg az adott állományt (pl. az .xlsx-et Excellel, a .pdf-et Acrobat Readerrel stb.)
    Kétféle csatolás létezik:

    • Fizikai csatolmány adatbázisban. Ekkor a csatolt fájl adatbázisban kerül eltárolásra. Tehát függetlenné válik a helyi mappától. Fontos, hogy a fájl mérete befolyásolja az adatbázisba történő mentés hosszát. Ezért javasoljuk, hogy maximum 1-3 MB legyen a egy fájl mérete.
    • Állomány útvonalának csatolása. Ebben az esetben csak a fájl elérési útvonala (pl: c:\dokumentumok\demo.txt) lesz eltárolva. Mappát is lehet csatolni. Ha a helyi mappát átnevezik, vagy törlésre kerül a fájl akkor a program nem lesz képes elérni fájlt.

 

Szeretné bővíteni a jelenlegi szoftverét?   Nézzen körül a webshopunkban

 

Információs sor

  • Kiválasztható, hogy az árajánlat:
  • mennyi ideig legyen érvényes (időpont)
  • megadható, hogy az árajánlat elfogadásától hány napra kerül kiszállításra pl.: A megrendelés elfogadásától 2 hét)
  • kiválasztható a fizetés módja: (A) Átutalás , (K) Kp, (U) Utánvét
  • megadható feltétel is pl.: Ha az ügyfél nem tartozik számlával
  • kiválasztható hogy milyen pénznemben kerül majd kifizetésre, pl.: HUF,CHF,USD,EUR (ügyféltől függően ez változhat)
  • megadható a mai árfolyam, pl.: HUF esetében mindig 1.
  • megadható egy 3 betűs fuvarparitás is. A külker ügyletben fontos tisztázni, hogy kinek a feladata az áru A-ból B-be fuvarozása, és az ezzel kapcsolatos tevékenységek ellátása, megszervezése, továbbá kit terhelnek a különböző kockázatok és költségek. (Az INCOTERMS 2000 tizenhárom klauzulája)
  • megadható egy pontos leírás, hogyan megy át pl.: a határokon az adott termék
  • megadható egy lábléc is, amelyben leírásra kerülhet minden olyan információ, amelyet megszeretnének jelenteni az árajánlat nyomtatványon is.
  •  Mégsem gomb : érvényteleníti az árajánlatot.A felvitt kosár tételek törlésre kerülnek.
  •  Véglegesít gomb:
    • Véglegesítéskor a kosárban levő tételek elmentésre kerülnek. A program egyedi sorszámot készít az árajánlatnak. Később erre lehet hivatkozni.
    • Felajánlja, hogy az árajánlatot nyomtassuk ki. Lehetséges mindjárt pdf formátumban menteni. Ezt javasoljuk is, mert ezután magát az árajánlatot hozzá tudjuk csatolni például egy e-mailhez.
    • Ha ezt nem vesszük igénybe, később bármikor újra kinyomtathatjuk.

Felső táblázat (Termék táblázat)

A felső táblázatban láthatjuk a Termék karbantartás modulban felvitt termékeket.

Tartalmazza:

  • a termék megnevezését,
  • cikkszámát,
  • csomagolási egységét,
  • jelenlegi raktárkészletét,
  • megrendelve (megrendelés alatt levő raktárkészlet),
  • szabad készletet,
  • végfelhasználói árat,
  • EST (egyedi sorszámú termék, pl.: mobiltelefon IMEI számát,
  • HTT (hosszban tárolt termék, pl.: 100 méter huzal),
  • valamint megtekinthető kép (ha eltárolva a terméknél)

A Termék táblázatban használhatjuk a Navigáló gombsort. Kattinson ide a Navigáló gombsor leírásához.
Bármelyik oszlop elrejthető, valamint az oszlop sorrend is átrendezhető.

Alsó táblázat (Kosár táblázat)

A kosár táblázatba úgy tudjuk felvinni a tételeket, ha :

  • A felső táblázatban a kiválasztott termékre dupla klikkelünk
  • Vagy a felső + gombra klikkelünk.

Minden egyes termék egy új sort fog képviselni a az árajánlat tételeiként.

Itt megadható a mennyiség (darabszám) és az eladási ár, amely felülírható, valamint az engedmény százalékban.

Ez utóbbi csak az adott termékre vonatkozik. Megadható, az árajánlat bármelyik sorához megjegyzés. Ez utóbbinak a megjelenítése az árajánlat formátumától függ (több árajánlat formátum is van az Ügyviteli programban, melyekből választani lehet).
Az árajánlatokat utólag is meg lehet tekinteni az Árajánlat Böngészés modulban.

Íme, egy videó az árajánlat készítő szofterről:

 

Szeretné bővíteni a jelenlegi szoftverét?   Nézzen körül a webshopunkban
Open post

Számlázás: számla készítés

Az alábbi téma a Számlázó programra és a Számviteli bizonylat készítő szoftverre egyaránt vonatkozik, mert hasonlóképpen működnek. 

Számlázó program – számlakészítés ablak

Mint minden más programunkban, itt is több részre van osztva az ablak:

  • Menü
  • Felső táblázat rész
  • Alsó táblázat rész
  • Jobb oldali (oldalsó) rész

Számlázó szoftver – menü

  • Fontos!!!! – Erre a gombra kattintva egy ablak ugrik fel, mely a következőre hívja fel a figyelmet:
  • Extra keresés gomb –  kattintva a program egy kis kereső ablakot hoz be, mely segítségével bármely adatmezőre kereshetünk, vagy szűrhetünk (akár szótöredékre is). Kattintson ide a részletekért.
  • Egyéb funkciók – Tartalma szoftver verziótól függően változhat.
    • Számla nyomtatvány kiválasztása. A szoftver verziótól függően kiválasztható az aktuális számla sablon. Több számla sablon közül választható ki.
      Ha nem látja ezt a menüpontot, akkor vagy az aktuális szoftver nem tartalmazza, vagy külön jogosultsághoz fűződik.
    • Tételek exportálása Excelbe: Számla sorok (tételek) – az alsó táblázat – exportálása excelbe
    • Számla mentése adatbázisba / Számla visszatöltése adatbázisból – ezek a funkciók arra szolgálnak, ha valami miatt meg kell szakítanunk a számlázást, de később folytatni szeretnénk.
  • Papír alapú számla / E-Számla – utóbbi választható gomb szoftver verziótól függ (plusz modul)
  • Ablak és Menü – igazíthatjuk a Felső táblázatban levő oszlopokat, s azokat ezen menüpont alatt levő gombbal el is menthetjük
  • Előnézet – A nyomtatás előtt ellenőrizni lehet, hogy a kiválasztott termékek (alsó táblázat) adatai, az ügyfél adatai, fizetés módja (kp, átutalás stb…), dátumok, fejléc és lábléc beállítása rendesen megjelenik. Figyelem! Ebben a nézetben a számlán nem jelenik meg a számla sorszáma.
  • Véglegesítés – A program kinyomtatja a számlát. Hasonlóan az előnézethez, szoftver itt is kinyomtatja a számla összes adatát a beállításban megadott számlaformátumnak megfelelően, és a rendszer által generál egyedi sorszámszámmal látja el.
  • Mégsem – Ha mégsem szeretnénk elmenteni a számlát, akkor válasszuk ezt a nyomógombot. A szoftver megkérdezi, hogy „Valóban megszakítja a számlázást?”, és ha az igen gombra klikkelünk, akkor a számla nem készül el. Minden bevitt adat eltűnik.

A Számlázó program ablakában két táblázatot láthatunk

Felső táblázat rész

A felső táblázatban láthatjuk a korábban felvitt termékeket. Itt lehet keresni a termékekben.
A következő mezőket (oszlopokat) jeleníti meg:
– Megnevezés: termék megnevezése
– Eladási ár: termékeladási ára
– Áfa%: termék áfa kategóriája (pl.: 27)
– Csom.egys : termék csomagolási típusa, pl.: darab, csomag, kg …
– Vtsz/Szj: Vámtarifaszám / Szolgáltatási jegyzék száma, ez termékekként megadható
– Szűrés termékre: A „szűrés” esetében csak azon termékek jelennek meg, amelyek tartalmazzák a megadott szó töredéket.
– Termék kiválasztása: Ha sikerült kiválasztani azon terméket, amelyet számlázni szeretnénk, akkor az ENTER lenyomásával kiválasztásra kerül és megjelenik a számla sorok (tételek) (alsó) táblázatban.

Az egér dupla klikkre is végrehajtódik a termék kiválasztása.

Alsó táblázat rész

Az alsó táblázat a Számla sorok (tételek).
A számla sorok (tételek) táblázatban megjelenő termékek kerülnek számlázásra.Számla sorok mezők (oszlopok) megnevezése:
– Tétel: a termék (fenti) táblázat megnevezése
– Nettó egységár: a termék eladási ára
– Mennyiség: Itt lehet megadni a mennyiséget, melynek alapértelmezett értéke mindig 1.
– Csom.egys: termék csomagolási egysége (pl.: darab,doboz, kg …)
– Áfa %: termék áfa kategóriája (pl.: 27)
– Vtsz/Szj: Vámtarifaszám / Szolgáltatási jegyzék száma, ez termékekként megadható
– Nettó összeg: Nettó egységár * mennyiség
– Bruttó összeg: (Nettó egységár * mennyiség) * (1+(Áfa% / 100))
– Áfa a.m.: Áfa alany mentes.Kiválasztható, hogy melyik kategóriába tartozik a kiválasztott termék:
–-Alanyi adómentes
–- Áfa mentes
–- Áfa törvény határán kívül
–- Tárgyi adómentes
– Megjegyzés: megjegyzés adható a kiválasztott termékhezNyomógombok:
– Fordított Áfa%:
– Eng.% (enter)

 

Szeretné bővíteni a jelenlegi szoftverét?   Nézzen körül a webshopunkban

 

Jobb oldali rész a számlázó szoftverben

Ügyfél kiválasztás

Az ablak jobb oldalán megjelenő „Ügyfél kiválasztás” nyomógombra klikkelve megjeleni egy táblázat, amely tartalmazza az ügyfelek adatait:
– Ügyfél azonosítóját (ez a szoftver által generált egyedi azonosító)
– az Ügyfél nevét
– és az Ügyfél címét
Lehetőség van ebben a táblázatban az „Általános” fülön keresni és szűrni. Az oszlopok átmozgatására, felcserélésére, elrejtésére, valamint a táblázat ablak beállításának elmentésére.Ha sikerült kiválasztani a megfelelő ügyfelet a „Kiválaszt” nyomógombra klikkelve az ügyfél adatai betöltődnek a számla készítés tábla megfelelő mezőibe:
– Ügyfél neve
– Ir.szám (irányítószám)
– Település
– Kerület
– Közterület neve
– Közterület jellege (pl. Utca, Tér stb.)
– Házszám
– Épület
– Lépcsőház
– Szint
– Ajtó
– Adószám

A cím ilyen mértékű tagolására a Nav által kötelezővé tett “Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás” miatt van szükség. A fenti mezők bármikor módosíthatóak. Ezen adatok kerülnek a számla véglegesítésekor eltárolásra. Véglegesítés után a számla adatai már nem módosíthatóak.

De lehetőség van egyszerűen – azaz nem kiválasztással – begépelni az ügyfél adatokat!

Fizetés módja
  • Készpénz
  • Átutalás
  • Bankkártya
  • Utánvét
  • Csop. beszedés (csoportos beszedés)
  • Csekk
Pénznem és Árfolyam

Pénznem lehet: Forint, Euro, Dollár (ez a megrendelőtől függően változhat, illetve bővíthető is).

A pénznem és a deviza (Euro és dollár) árfolyamának alap beállítása a Beállítások -> Pénznemek fül alatt lehet tehető meg.
– Ha a pénznem Forint alapú, akkor az árfolyam szorzója 1.
– Ha a pénznem nem Forint, akkor a fenti beállítások alap szorzóját alkalmazva a szoftver felteszi a következő kérdést „Át szeretné számoltatni a nettó értékeket xxx devizára az aktuális árfolyam értékkel?” . Itt az xxx a kiválasztott deviza neve „euro” vagy „dollár” jelenik meg. Ha igen a válasz, akkor a számla előnézetében megtekinthető, hogy a kiválasztott devizában, hogy alakulnak az értékek.
Ha NEM a válasz akkor nem történik semmi! Az árfolyamnak az adott napi forint/deviza érteke is megadható, vagy bármilyen szorzó szám beírható. Az átszámol nyomógombot lenyomva ennek megfélően kerülnek átszámításra a számla tételek értékei. Természetesen bármelyik devizára érvényesíthetőek az árak, és bármikor forint alapúvá is tehető.

Szeretné bővíteni a jelenlegi szoftverét?   Nézzen körül a webshopunkban
Számla kelte

Ezt a dátumot nem lehet átállítani!

Fizetési határidő

Az a dátum, amely meghatározza, hogy meddig kell a kiválasztott ügyfélnek a számát rendezni. Ezt a dátumot több feltétel változtathatja!Ha a fizetés módja „Készpénz”, akkor a fizetés határideje megegyezik a számla keltének dátumával.
Ha a fizetés módja „Átutalás”,
– ügyfeleknél be lehet állítani, hogy átutalás esetében hány napra fizessen az ügyfél (Ügyfelek -> Fizetési határidő, ez általában 8 nap), amely a számla kelte dátumához hozzáadódik. Ha nincs beállítva az ügyfélnél, akkor a Beállítások -> Általános beállítások -> Általános fizetési határidőt veszi alapul a szoftver. Ha ez nulla (0), akkor a fizetési határidő dátuma megegyezik a számla keltének dátumával.
A Számlázó program naptári része begépelhető, vagy felugró naptárból kiválasztható.

Teljesítés időpontja

Az a dátum, amikor a teljesítés a valóságban megtörtént.
Begépelhető, vagy felugró naptárból kiválasztható.

Fejléc

Ha ez a mező ki van töltve, akkor a számla nyomtatvány tetején jelenik meg a beírt szöveg (amennyiben olyan számla nyomtatványt használ, mely megjeleníti a fejlécet a számlázó program által elkészített nyomtatványon).
Ki lehet választani a korábban felvitt fejlécekből, de bármikor módosítható, és a felvitt szöveg eltárolódik az aktuális számlában.
Bővíteni / hozzáadni a Beállítások -> Számla fejlécek oldalon lehetséges.

Lábléc

Ha ez a mező ki van töltve, akkor a számla nyomtatvány alsó részén jelenik meg a beírt szöveg Pl.: „Köszönjük, hogy nálunk vásárolt!”  .
Ki lehet választani a korábban felvitt láblécekből, de bármikor módosítható, és a felvitt szöveg eltárolódik az aktuális számlában.
Bővíteni / hozzáadni a Beállítások -> Számla láblécek oldalon lehetséges.

Open post

Projektmenedzsment szoftver áttekintés

Projektmenedzsment szoftver áttekintés

Alapok

Projektmenedzsment szoftver főmenüje

A Projektmenedzsment szoftverrel teljes mértékben átláthatja a cége pénzügyi hatékonyságát és munkatársai munkájának a hatékonyságát. 

A Projektmenedzsment szoftver segítségével folyamatában tudja kezelni az ügyfél eseményeket:

 – Ha árajánlatot kér az ügyfél, Ön elkészít egy új projektet, melynek elkészítése néhány másodperc, hála a Duplikálás funkciónak

– Az ügyfél kiválasztása után néhány kattintással felviszi a tételeket, melyek között ott vannak az ügyfél által kért dolgok, de azok a tételek is, melyek költségként jelentkeznek a projektben például “Árajánlat készítés”.

A tételek automatikusan felveszik a kiválasztott termék tulajdonságait, de tetszőlegesen át lehet írni őket.
Képet is lehet rögzíteni a tételhez, mely megjelenik a nyomtatványon.

-Ekkor már a naptárban fel tud vinni egy eseményt, melyben kiválasztja a jelenlegi projektet és az Árajánlat készítés tételt.

 Miért jó ez? Mire elkészíti az ajánlatot, a projekt automatikusan kiszámolja, hogy mekkora költség volt Önnek, az árajánlat  készítése. Honnan tudja ezt a program? Munkatársanként fel lehet vinni az órabért. A Vizuális Naptár a háttérben összeköttetésben áll a Projekt Programmal, így akár utólag is módosíthat a naptár bejegyzésben (például megnöveli az intervallumot), mert automatikusan frissítődik és a program percre pontosan kiszámolja a költséget.

 -Egy kattintással létrehozza az Árajánlat fejlécet és kitölti a címet és a lejárati dátumot. Igény szerint fejlécet és láblécet is szerkeszthet. A tételeket nem kell létrehozni az árajánlathoz, hiszen azok – az egyszer már létrehozott – projekt bevétel tételei lesznek, ahol kipipálta, hogy “Legyen rajta a nyomtatványon”. A kis nyomtató ikonra kattinva megtekintheti az árajánlatot, melyet kinyomtathat nyomtatóra, vagy Pdf-be. A program automatikusan csoportosítja a tételeket a nyomtatványon és csoportonként összesíti. Például egy árajánlatban külön csoportban lehetnek a munkadíjak és a tételek. Ilyenkor a program külön összesíti a munkadíjakat és a tételeket.

 -Már kész az árajánlat és kiderül, hogy a végösszeg túl kevés, de sok tétel van, hogy egyenként átírogassa az árakat?

Főbb modulok a Projektmenedzsment szoftverben:

Open post

Állományok helyének csatolása

Ezzel a szoftver modullal az állomány nevét és útvonalát tudjuk elmenteni az adatbázisban. 

Előnye: A művelet gyors, hiszen csak az útvonalat menti el. A program indítása nélkül is lehet az állományt szerkeszteni. Nem csak állományokat, hanem könyvtárakat is lehet csatolni.

Hátránya: Ha az eredeti állományt törölték, vagy átmozgatták, a program sem tudja megnyitni.

Az ablakban az eddig adatbázisba betöltött állományokat láthatjuk. Az állományok mindig valamihez kötődnek a programban pl. termék, projekt, ügyfél stb.
A Saját név mezőt átírhatjuk tetszés szerint. 

Itt is használhatjuk a Navigáló gombsort.

1. Állomány hozzáadása

Kattintson az Állomány Hozzáadása gombra. Az itt megjelent ablakban navigáljon a feltöltendő állományra, majd kattintson a Megnyitás gombra.

2.Könyvtár hozzáadása

Kattintson a Könyvtár Hozzáadása gombra. Az itt megjelent ablakban navigáljon a rögzítendő könyvtárra , majd kattintson a Megnyitás gombra.

3.Állomány / Könyvtár megnyitása

Állomány esetén a program megnyitja a hozzá tartozó programmal. Például az Excel állományokat az Excellel nyitja meg, a Pdf állományokat az Acrobat Readerrel stb.
Könyvtár esetén a könyvtárat nyitja meg a Windows intéző segítségével.


 

Szeretné bővíteni a jelenlegi szoftverét?   Nézzen körül a webshopunkban

Szerviz program: Munkalap

 

Alapok

Itt lehet új munkalapot felvinni, vagy a meglévő munkalapot karbantartani, szerkeszteni.

  • Nézetek: Táblázatos (böngészés), Részletes (Új munkalap / kiválasztott munkalap)
  • Táblázatos módban láthatjuk a munkalap főbb adatait. Minden sor egy-egy munkalap információt jelent. 
  • Különböző felhasználók saját nézetet tudnak beállítani! Vagyis megadhatják, hogy milyen sorrendben jelenjenek meg az oszlopok
  • A munkalap felvitele, módosítása és törlése a Navigáló gombsor segítségével történik.

Szerviz munkalap böngészés

A munkalap böngészés ablakban a csak néhány mező szerkeszthető. Ilyen például a munkalaphoz rendelt megjegyzés, amelynek a tartalmát bármikor megváltoztathatja.

 

  • Részletes módban jóval több információt láthatunk.

Szerviz munkalap böngészés részletes mód

A részletes nézetben ki lehet választani az ügyfelet, kontakt személyt, és a munkalaphoz rendelt szervizest valamint felhasznált anyagokat. További információk adhatók meg, illetve azok módosíthatók.

 

Haladóknak

Kiválasztott munkalap nyomtatása:

Kinyomtatja a munkalapot papírra, vagy pdf-be (logóval együtt) munkalap részletes megjelenítés felületből, vagy böngészésből. A program a Megbízó adatai alapján nyomtatja ki a munkalapot, melyen szerepel a munkalap sorszáma, a megrendelő és a gép (berendezés) adatai. A munkalap nyomtatvány tartalma az ügyfél megrendelésétől függően változhat! (ide érdemes lenne több nyomtatvány képét betenni, vagy egy linket a nyomtatványokhoz)

Gombok / Menüpontok / Vezérlők

Fő menüpontok:

  • Bezár gombBezárja a munkalapot!
  • Munkalap státusz infó
  • Naptár
  • Karbantartások
  • Egyéb
  • Naplózás
  • Email küldés
  • Ablak kezelés

 

Open post

Szerviz program leírás

A szerviz: tevékenység egy típusa, mely egy cég, vállalakozás által valamikor gyártott termék (gép, eszköz) meghibásodásának okait tárja fel.

Leírás:

A szerviz szoftver nyilvántartja a berendezés javítását és az ahhoz kapcsolódó feladatokat.

Megvizsgálja, hogy az adott termék

  • javítható, cserélendő (garanciában, vagy garancia nélkül)
  • egyéb javítás szükséges hozzá (pl.: a javításhoz szükséges egy külső cég minősítése)
  • egyéb lehetőségek
  • személyre szabott lekérdezések

A szerviz szoftver rögzíti az ügyfél által bejelentett berendezés, gép hiba leírását, a felhasznált anyagokat, az elvégzett feladatokat, szolgáltatásokat és minden olyan információt amely a javításhoz szükséges. A berendezésekhez gyártási szám (is) rendelhető. Erre később statisztikát is lehet készíteni. Lehetőség van az ügyfél által megadott nyomtatási forma szerint, a munkalap nyomtatvány tartalmának megjelenítésére. A szervizelés rész folyamatait státuszokban (idővonal) lehet követni. A szervizelés befejezéskor a munkalap lezárt státuszba tehető, vagyis ezután a kiválasztott munkalapon semmilyen tartalmi módosítás nem lehetséges. A felhasznált anyagok esetében (lehetőség) a raktár készletet mennyiség módosítható.  Lehetőség van arra, hogy a raktár szoftver által elkészített árajánlat importálásra. A felhasznált anyagokból szállítólevél és számla készítés is lehetséges. Minden információ exportálható excelbe.

Ajánljuk minden cégnek, akik szervizeléssel foglalkoznak. Ez bármilyen szerviz  formátum lehet.

A szerviz szoftver folyamat ábrája:

Szerviz program folyamatábra

Főbb részek:

  • Munkalap böngészés
  • Munkalap részletes nézet
  • Felhasznált anyagok kezelése
  • A munkalapon elvégzett munkák kezelése
  • Egyéb költségek kezelése
  • Nyomtatvány minták kiválasztása
  • Munkalap státusz kezelés/jogosultság és egyéb információk kezelése
  • Munkalaphoz rendelt csatolmányok kezelése
  • Általános karbantartások (munkatípusok, fizetésmódok, berendezés (gép) típusok,berendezés tartozékok)
  • Berendezés listák kezelése / ügyfélhez rendelt berendezések kezelése
  • Általános pivot lekérdezések
  • Naptár funkció: lehet saját naptár. A CRM modul megvásárlásakor a CRM naptárat is tudja kezelni
  • Email küldés szervizesnek / ügyfélnek
  • Egy vagy több raktáros mód kezelés

Rengeteg jelentés található a programban, melyet folyamatosan bővítünk.

Ha olyan jelentésre lenne szüksége, melyet a szerviz program még nem tartalmaz, írja meg, hogy mire van szüksége és kedvezményes ajánlatot adunk Önnek.

A szerviz szoftvert folyamatos fejlesztés alatt áll! Az általános, gyakorlatias igényeket, kéréseket fokozatosan beépítjük a programba.

Amennyiben egyedi igényei lennének a szerviz szoftverrel kapcsolatban, jelezze felénk!

A szoftvert modulként is meg lehet vásárolni, vagy bérelni.
 

Posts navigation

1 2 3 8 9 10 11 12
Scroll to top

A honlap további használatához a sütikhez hozzá kell járulni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy a "Hozzájárulok" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás