Itt lehet Szállítólevelet készíteni mobil eszközön(például egy Androidos tableten). A szállítólevél csökkenti az adott tételek mennyiségét.
Akkor praktikus a használata, ha az iroda messze van a raktártól. Ilyenkor mobil eszközön (akár bluetooth vonalkód olvasót csatlakoztatva) lehet elkészíteni a szállítólevelet.
Az elkészült szállítólevél megjelenik a központi adatbázisban, ahol ki lehet nyomtatni, igény szerint. Működésében hasonlít a Kiadás modulhoz, csak jóval egyszerűbb formában.
1.Lépés : Ügyfél kiválasztása
Első lépésként ki kell választani az ügyfelet, majd rá kell kattintani a Rendben gombra.
A Keresési mezőben rá lehet keresni, vagy szűrni az ügyfél nevére.
A Rendben gombra kattintás után a program megnézi, hogy van-e az ügyfélnek nyitott Ügyfél megrendelése.
Ha van, megjeleníti a lenti ablakot:
2.Lépés : Ügyfél megrendelés kiválasztása
Ez a lépés opcionális. Csak akkor jelenik meg, ha a kiválasztott ügyfélnek van nyitott Ügyfél rendelése.
Itt ki kell választani az ügyfél rendelést, majd rá kell kattintani a Rendben gombra.
A Keresési mezőben rá lehet keresni, vagy szűrni az ügyfél nevére, vagy az ügyfél rendelés sorszámára.
A program a kiválasztott megrendelést arra használja, hogy a szállítólevél véglegesítésekor figyelmeztessen, ha valamelyik megrendelésben levő tétel nem szerepel, vagy rossz darabszámmal szerepel a szállítólevélen.
Itt lehet hozzáadni a tételeket a szállítólevélhez.
A Keresési mezőben rá lehet keresni, vagy szűrni a termék nevére, cikkszámára vagy a vonalkódjára.
Ha rákerestünk a termékre, kattintsunk az “F” (felvisz) gombra.
Ekkor megjelenik egy mennyiség bekérő ablak, ahol rögzíteni lehet a mennyiséget:
A Rendben gombra kattintás után a program beteszi a terméket az adott mennyiséggel a kosárba.
Ezt a lépést annyiszor kell megismételni, ahány tételünk van.
4.Lépés : Véglegesítés
Kattintson a Kosár gombra. Megjelennek a Kosár tételei:
A Véglegesítés gombra kattintva a program elkészíti a szállítólevelet. A Bezár gombra kattintva vissza lehet térni az előző ablakhoz, hogy újabb tételeket vigyünk fel.
Ha a 2. lépésben kiválasztottunk egy Ügyfél rendelést és nem egyeznek a tételek, vagy mennyiséget, akkor az alábbihoz hasonló ablak ugrik fel:
Sok ügyfélnek gondot okoz az, hogy a Raktár szoftverbe hogyan vigye fel a termékeit rövid időn belül a lehető legegyszerűbben. Röviden elmondjuk, hogyan tudják ezt megtenni.
A Termék karbantartás ablakban az Egyéb menüpont alatt érhető el a Termék import Excel táblázatból funkció, ami egy meglévő táblázatból beimportál minden adatot, ami benne található. Az alábbi folyamat segítségével lehet megkönnyíteni a termékek importálását:
Kiválasztjuk a Termék import Excel táblázatból menüpontot.
A felugró ablakban (ami egy táblázat), a Fájl fülön kiválasztjuk a Megnyitás gombot.
Ez megnyitja a Windows-os fájlböngésző ablakot, ahol megkeressük a gépünkön tárolt Excel táblázatot, és a kiválasztás után megnyomjuk a Megnyitás gombot.
Megjegyzés: Ha az importálandó fájl tartalmaz olyan adatokat, melyeket nem szeretne szerepeltetni a szoftverben, akkor hozzunk létre egy új Excel fájlt, és másoljuk bele az importálandó adatokat, majd mentsük el. Abban az esetben, ha a táblázat tartalmaz üres sort / sorokat, az importálást meg fogja szakítani, tehát fontos, hogy ezeket az üres sorokat kitöröljük.
A kiválasztott fájl bekerült a Raktár program táblázatkezelő felületébe. Fontos megjegyezni, hogy a legelső sor elé be kell szúrni egy sort, hogy az oszlopok elnevezését meg tudjuk adni a programban szereplő megnevezések szerint. Ellenkező esetben nem fogja beimportálni a termékeket. Az oszlopok megnevezését beírhatjuk kézileg, vagy kiválaszthatjuk az Oszlop lista menüpontból.
Ha ez megvan, kattintsunk az Import -> Termék táblázatba gombra. Ha mindent jól csináltunk, az importálás pillanatok alatt elkészül.
Előfordulhat, hogy a szoftver nem fogja végrehajtani az importálást arra hivatkozva, hogy az oszlopok száma nem egyezik meg az oszlopok elnevezésének számával. Ebben az esetben nyissunk egy új munkalapot a Raktár szoftver Excel táblázat ablakban; adjuk meg az oszlopok megnevezéseit a fent említett 4. pontban leírtak alapján; nyissuk meg azt a fájlt egy táblázatkezelő szoftverrel (például a Microsoft Excellel), és a Másolás (Ctrl + c) - Beillesztés (Ctrl + v) parancsokkal másoljuk be a Raktár programba az adatokat. Ha ezzel végeztünk, az 5. pontban említettek alapján végezzük el az importálást.
Röviden ennyi a termékek importálása Excel táblázatból. Amennyiben valami miatt nem sikerül, keressen meg minket, és segítünk. Fontos megjegyezni azonban, hogy ha nem a mi programunk hibája miatt nem sikerül az importálás, abban az esetben ki fogjuk számlázni a segítségnyújtást az következő linken megtalálható információk alapján: Ingyenes, vagy fizetős?
Rendszeresen megkeresnek ügyfeleink ehhez hasonló kérdésekkel: “XY típusú vonalkód olvasót szeretnénk venni. Kompatibilis az Önök programjával?”.
Sajnos arra nincs időnk, hogy a több ezer típusú vonalkód olvasót egyenként leteszteljük a programjainkkal, de segítséget nyújthatnak az alábbi információk.
A piacon lehet vásárolni:
Vonalkód olvasókat
Adatgyűjtőket
Sajnos a vásárlók sokszor egy kalap alá veszik a kettőt, pedig nagy különbség van közöttük.
A vonalkód olvasók (függetlenül attól, hogy vezetékes, vagy vezeték nélküli) szerepe az, hogy a felhasználó beolvas egy vonalkódot, mely egy terméken van és a vonalkód olvasó továbbítja a vonalkód számát a számítógépre.
A vonalkód a számítógépen mindig az aktuális nyitott szerkeszthető ablakban jelenik meg, legyen az egy Word vagy Excel dokumentum, vagy éppen az Ügyviteli szoftverünk vonalkód keresés ablaka.
Azt szoktuk mondani az ügyfeleinknek, hogy ha megnyit egy Wordöt és oda be tudja olvasni a vonalkódot, akkor a mi programunk is kezelni fogja.
Fontos, hogy a programjaink egy dimenziós vonalkódokat tudnak kezelni pl. EAN 13, kétdimenziós kódokat (pl. QR) nem!
Az Adatgyűjtők jóval többek, mint egy vonalkód olvasók. Tulajdonképpen mini számítógépek, melyek saját adatmemóriába gyűjtik a vonalkódokat és esetleg más adatokat is pl. darabszám. Összeköthetők számítógéppel – ilyenkor le lehet tölteni az általuk generált adatállományokat.
Az adatgyűjtők nem kompatibilisek az alap szoftvereinkkel, de kérésre meg tudjuk oldani. Árajánlatot szoktunk adni az adott adatgyűjtő állományának a feldolgozására, de előtte szükségünk van egy mintaállományra.
A program hibákat akkor tudjuk kijavítani, ha reprodukálni tudjuk őket, más szavakkal elő kell tudunk idézni a saját gépeinken. Ezért ha Ön nem ad elegendő információt a hibáról, sajnos nem tudunk segíteni.
Ez egy kicsit olyan, mint amikor felhívja telefonon az autószerelőt és azt mondja: “Furcsa hangja van a kocsimnak. Mi lehet a gond?” Látatlanban ő sem fogja tudni, hogy mi a gond, csak akkor, ha elviszi a kocsiját az autószerelőhöz.
Rossz hibajelzés példák
“A program időnként kiír valamit a képernyőre” ????
“Előfordul, hogy lefagy a program” Mikor? Melyik modulban? Mire kattintott utoljára?
“Rákattintok a gombra és nem történik semmi” Melyik gombra?Melyik modulban?
“Nézz rá a csatolt képernyőképre!” Ok, de nem tudjuk, hogy a képernyőkép előtt mit tett…
Egy több modulból álló komplex programnál részletesen ismertetni kell, hogy melyik modulban pontosan milyen sorrendben mit csináltak és javasolt képernyőkép készítése is.
Jó hibajelzés példák
Ha elindítom az Árajánlat modult, kiválasztom az ügyfelelet és beemelem a tételeket, a Véglegesítés gombra kiírja, a csatolt üzenetet, de ettől függetlenül elkészíti az árajánlatot
A Termék mennyiség lista jelentésnél a “Gumiköpeny” terméket nem jeleníti meg. Mellékeltem a képernyőképet a termék karbantartás ablakról és a mennyiségi listáról.
Fontos megjegyezni, hogy tapasztalataink szerint az ügyfeleink által jelzett hibák jó része nem valódi hiba pl. az ügyfél elnézte a termék mennyiséget, nem kapcsolt be egy bizonyos beállítást stb.
Képernyőképek
Fent említettük, hogy a képernyőkép elküldése nagy segítséget jelent a hiba kinyomozásában. De nem mindegy, hogy hogyan készítjük.
Az egyik ügyfelünk rendszeresen (míg nem szóltunk neki), bármilyen gondja volt a szoftverrel, kb. 2-3 méteres távolságból a telefonjával készített egy képet és magyarázat nélkül elküldte nekünk.
Semmit nem lehetett kivenni belőle, még azt sem, hogy milyen program volt a képernyőn.
Javasoljuk, hogy egy Windows alatt futó képernyő rögzítő programot használjon, például a TechSmith Capture programot, de végszükség esetén az is megoldás, hogy megnyomja a billentyűzeten a PrtScr gombot, majd megnyitja a Windows alatt a Paint programot és itt megnyomja a Ctrl+V billentyűzet kombinációt a beillesztéshez.
Teendők, ha hibát tapasztalunk
Kérem, hogy ha hiba adódna a programjában, akkor:
Próbálja újra előhozni a hibát. Másodszor, harmadszor is előjön?
Ha igen, minél részletesebben írja le a hiba előidézésének a körülményeit és küldjön képernyőképeket is.
Előfordulhat, hogy a program hibát ír ki bizonyos dátum műveleteknél, ha a Windows dátum formátum nem megfelelően van beállítva.
WINDOWS 10 – Beállítás (a Windows 11-hez a beállítás az oldal alján található)
Ilyenkor be kell állítani a megfelelő dátum formátumot, majd a programot újraindítani. A bal alsó sarokban található startmenüre, majd a Gépház feliratra kattintva nyissuk meg a Vezérlőpultot, ahol kattintsunk az „Idő és nyelv” lehetőségre.
Gépház
A következő lépés az előugró ablak legalján található a „További dátum-, idő- és területi beállítások” lehetőség, ami egy újabb ablakot dob fel számunkra. Az „Óra, nyelv és terület” ablakban keressük meg a listában 3. elemként található „Régió” lehetőség két alcíme közül a „Dátum-, idő, és számformátumok módosítása” linket és kattintsunk erre a linkre.
Óra és nyelv
Az ennek hatására felugró kis ablak alsó részén, az OK, Mégse, Alkalmaz rész fölött található a „További beállítások…” gomb, amit megnyomva, majd az előugró ablak fölső részén a „Dátum” lehetőséget választva, beléphetünk arra a felületre, amin a módosítást el kell végeznünk.
Területi beállítások
Az ablak középső részén található „Dátumformátumok” lehetőségnél kell módosítanunk a „Rövid dátum” formátumát, olyan módon, hogy az elválasztó pontok között ne legyen szóköz, tehát a módosítás után így kell kinéznie a rövid dátum formátumának: éééé.HH.nn. (Tetszés szerint a fenti formátum Ctrl+C és Ctrl+V billentyűkombinációval be is másolható.) A módosítást az ablak jobb alsó sarkában található „Alkalmaz” gomb megnyomásával tegyük aktuálissal, majd az „OK” gombra kattintva zárjuk be az ablakot. Ezt az aktualizálási folyamatot (először az „Alkalmaz”, majd az „OK” gombra való kattintást) hajtsuk végre a még megnyitott és előttünk lévő „Terület” ablakon is, a „További beállítások…” gomb alatt lévő „Alkalmaz” és „OK” gombok segítségével.
WINDOWS 11 – Beállítás
A Windows ikonra kattintva válasszuk ki a Gépház menüpontot.
Ki kell választani az Idő és nyelv lehetőséget
Ezután kattintson a Nyelv és régió elemre
Ebben az ablakban a Felügyeleti nyelvi beállítások elemre kell kattintani
Ha ez megvan, akkor a kis ablakban a Formátumok fülnél a További beállításokra kell kattintani
A Dátum fül alatt lehet módosítani a rövid (és hosszú) dátumformátumot. Az év és a hónap utáni pont mögül ki kell törölni a szóközt!
Az Alkalmaz gombbal el kell menteni az új beállításokat!
Ebben a modulban lehet létrehozni és módosítani felhasználókat és be lehet állítani a jogaikat.
A programba felhasználó névvel és jelszóval lépünk be.
1. Új felhasználó létrehozása
A Felhasználói adatmezők kezelése modult elindítva az első dolgunk, hogy kiválasszuk azt az adattáblát, melyet ki szeretnénk bővíteni új adatmezővel (lenti kép).
Csak a listában megjelenő adattáblákat lehet bővíteni egyedi adatmezőkkel! A megjelenő adattáblák függnek az adott programtól és verziójától (pl. Ügyviteli program, Crm program stb.).
Kattintson a lenti képre, ha teljes méretben szeretné látni!
A létrejött üres sorban gépelje be a felhasználó bejelentkezési nevét(ezt kell használni bejelentkezéskor) és a teljes nevét (ezt rögzíti a program naplózáskor)
Kattintson a mentés (pipa) gombra a navigáló gombsoron.
A program elmentette az új felhasználót. Ilyenkor a jelszó minden esetben ugyanaz lesz, mint a bejelentkezési név! Számít, a kis betű, nagy betű a felhasználónévben.
A megjelenő ablakban írja be a régi jelszót (Új felhasználó esetén a régi jelszó minden esetben ugyanaz lesz, mint a bejelentkezési név)
és az új jelszót a Jelszó és a Jelszó még egyszer mezőbe
Kattintson a Rendben gombra
3. Jogosultság adás a felhasználónak
Kattintson a megadott felhasználóra
Kattintson a táblázatban az Általános jogok gombra (Több raktáras üzemmódban minden raktárra külön oszlop van a jogokra!)
A megjelenő ablakban egyenként állítsa be jelölőnégyzettel a felhasználónak megadott jogokat.
A Minden Jog be, Minden Jog ki, valamint a Kijelölés megfordítása gombok felgyorsítják a folyamatot!
Kattintson a Mentés gombra.
4. Státusz letiltások egy adott felhasználónál
Ez a rész nem működik minden programunkban!
Ez akkor történik, ha például nem szeretnénk, hogy Gipsz Jakab felhasználó lássa a “Fontos” státusszal megjelölt ügyfeleket.
A következő a folyamat:
Megnyitjuk a következőt: Beállítások ► Felhasználók/Jogosultságok:
…majd az “Egyéb parancsok” ► Milyen státuszú ügyfeleket NEM láthat a felhasználó?-t
Az adott felhasználónál letiltható, hogy melyik státuszt (melyik státuszú ügyfelet) NEM láthatja!!! Tehát, amelyik státuszhoz pipa van téve, az NEM jelenik meg az adott felhasználónál. Végezetül pedig a zöld pipával elmentjük a beállítást:
…és egy videó a Felhasználók létrehozásáról és kezeléséről:
Az Windows-on működő Sms Sámán feladata az sms sablonok, sms listák és sms célcsoportok karbantartása.
Az alábbi leírásban minden képre rá lehet kattintani, hogy teljes méretben, új ablakban láthasd a képeket.
Bejelentkezés
Az Sms Sámán bejelentkezése arra szolgál, hogy biztonságos módon elérjük a saját felhős adatbázisunkat, kiolvassuk a beállításokat és az egyéb adatainkat.
Feladat:
Kattints a Bejelentkezési név mezőbe és írd be a bejelentkezési neved.
Ezután kattints a Jelszó mezőbe és írd be a jelszavad.
Kattints a Bejelentkezés gombra!
Ha hibás a bejelentkezési név / jelszó páros, a rendszer nem enged be. Szintén nem enged be az Sms Sámán, ha nem aktív az előfizetésed (pl. lejárt).
Lista csoportok, listák és célszemélyek szerkesztése
Az Sms Listák ablak három részre van osztva: a bal felső táblázatban láthatjuk a lista csoportokat, míg az alsó táblázatban a listákat.
A jobb oldali nagy táblázatban láthatjuk a célszemélyeket.
A táblázatok össze vannak kötve: ha rákattintunk egy lista csoportra a felső táblázatban, az Sms Sámán frissíti az alsó táblázatban a csoporthoz tartozó Sms listákat.
Hasonlóképpen, ha rákattintunk egy listára, a jobboldali táblázatban csak azokat a célszemélyeket látjuk, melyek az adott listához tartoznak.
A célszemélyeknek küldjük el később a megszemélyesített Sms-t a mobil app segítségével.
A célszemélyek a következő adatmezőkből állnak:
Mobil szám (0 sorszámú mező)
Vezetéknév (1 sorszámú mező)
Keresztnév (2 sorszámú mező)
Egyedi mezők, 7 darab (3..9 sorszámú mezők). Az egyedi mezők elnevezését mindenki testre szabhatja magának a Beállítások fül alatt.
A fenti felsorolásban a zárójelben megadott sorszámoknak az Sms sablon behelyettesítésnél van szerepe (lásd lentebb)
Feladat:
Hozz létre egy lista csoportot (táblázat feletti + gomb) és mentsd el (zöld pipa)
Hozz létre egy listát és mentsd el. Ez a lista már automatikusan a fenti lépésben létrehozott lista csoport alá fog tartozni (mert az volt aktív a létrehozáskor)
Hozz létre célszemélyeket és ments el őket… vagy importáld be őket Excel állományból (lásd lentebb).
Importálás Excel állományból
Úgy készítettük el az Sms Sámán programot, hogy az Excel program megléte nélkül is lehet Excel állományt importálni.
Feladat:
Kattints az Excel import gombra
Megjelenik egy üres táblázat (mely nagyon hasonló az Excel táblázathoz)
Felül megjelenik egy ikonsor. Kattints a Megnyitás gombra.
Válaszd ki az Excel állomány és nyisd meg. A program megjeleníti az Excel állományt a saját szerkesztőjében. Itt további adatokat vihetsz fel, vagy meglévő adatokat módosíthatsz importálás előtt. Tegyük fel, hogy ezt a minta Excel állományt nyitottad meg:
Az Sms Sámán programnak meg kell mondani, hogy melyik Excel oszlopot milyen adatmezőbe tegyen be, egyébként nem fogja tudni. Emlékszel, hogy a Célszemélyeknél minden adatmező mellett volt egy szám a zárójelben? Nos az Excel táblázatban e szerint kell átírni a fejléceket: a telefonszám oszlop lesz a 0, a vezetéknév az 1-es stb.
Nézd meg, hogy hogyan változott a korábbi Excel az oszlop átírás után:
Kattints az Importálás gombra. Az Sms Sámán feldolgozza a sorokat és kiírja, hogy hány sort dolgozott fel.
Sms sablon csoportok és sms sablonok szerkesztése
Az Sms Sablon ablak szintén három részre van osztva: a bal felső táblázatban láthatjuk a sablon csoportokat, míg az alsó táblázatban a sablonokat.
A jobb oldali nagy szerkesztőben láthatjuk a kijelölt Sms sablon szövegét.
A táblázatok össze vannak kötve: ha rákattintunk egy sablon csoportra a felső táblázatban, az Sms Sámán frissíti az alsó táblázatban a csoporthoz tartozó Sms sablonokat.
Hasonlóképpen, ha rákattintunk egy sms sablonra, a jobboldali szerkesztőben a sablon szövegét láthatod.
Hozz létre egy Sablon csoportot (táblázat feletti + gomb) és mentsd el (zöld pipa)
Hozz létre egy sablont és mentsd el. Ez a lista már automatikusan a fenti lépésben létrehozott sablon csoport alá fog tartozni (mert az volt aktív a létrehozáskor)
Írd be az Sms sablon szövegét.
Adatmezők beszúrása az Sms sablon szövegébe
Az Sms Sámán nagy előnye, hogy minden elküldött Sms-t megszemélyesítve küld el, méghozzá úgy, hogy küldés előtt lecseréli a sablonban talált címkéket a valódi adatra.
Két módon rögzíthetjük az egyedi adatmezők helyét (a címkéket) az Sms sablonban:
Manuálisan Egyszerűen gépeljük be a célszemély oszlopszámát két nyitó és záró “kacsacsőr” között pl. <<1>>. Nyugodtan lehet “puskázni”: a célszemélyek oszlopaiban szándékosan betettük az adatmezők sorszámát is:
Beszúrással
A “Vezetéknév beszúrás” és “Keresztnév beszúrás” gombokkal be lehet szúrni a megadott helyre az illető mezőket:
Az “Egyedi mezők beszúrása” legördülő lista segítségével:
Beállítások
A Beállítások ablak egy táblázatot tartalmaz, melybe át lehet írni az egyedi mezők elnevezését.
A táblázatban csak az Érték mezőt lehet átírni.
Az átnevezett mezők megjelennek a Célszemélyek oszlopneveiben, valamint az Sms sablon “Egyedi mezők beszúrása” legördülő listában.
Az Androidon működő Sms Sámán app feladata a megszemélyesített Sms-ek kiküldése az adott célcsoportnak.
Varázslószerűen, néhány lépésben tudunk vele Sms-t küldeni.
A Sablon ablak két része van osztva: a felső listában láthatjuk a sablon csoportokat, míg az alsó listában a sablonokat. A két lista össze van kötve: ha rákattintunk egy sablon csoportra a felső listában, az Sms Sámán frissíti az alsó listában a csoporthoz tartozó Sms sablonokat.
Mindkét listában könnyedén lehet szűrni a nagyító mellett levő mezőbe kattintva.
Feladat:
Válaszd ki a sablon csoportot a felső részben
Válaszd ki a sablont az alsó részben
Kattints a Következő gombra, vagy a Lista fülre!
A Lista ablak szintén két része van osztva: a felső listában láthatjuk a lista csoportokat, míg az alsó listában a listákat.
A két lista össze van kötve: ha rákattintunk egy lista csoportra a felső listában, az Sms Sámán frissíti az alsó listában a csoporthoz tartozó Sms listákat.
Mindkét listában könnyedén lehet szűrni a nagyító mellett levő mezőbe kattintva (a jobb oldali képen látható).
Feladat:
Válaszd ki a lista csoportot a felső részben
Válaszd ki a listát az alsó részben
Kattints a Következő gombra, vagy a Célszemélyek fülre!
A Célszemélyek ablak már csak azokat a személyeket mutatja, melyek az előző lépésben kiválasztott listába tartoznak. A listában könnyedén lehet szűrni a nagyító mellett levő mezőbe kattintva (a jobb oldali képen látható).
Feladat:
Kattints az Sms küldése minden célszemélynek gombra, ha a lista minden tagjának el szeretnéd küldeni a korábban kiválasztott Sms sablont.
Vagy kattints annak a személynek a telefonszámára, akinek el szeretnéd küldeni.
A honlap további használatához a sütikhez hozzá kell járulni. További információ
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy a "Hozzájárulok" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.