Minden programban előfordulhatnak hibák.
A program hibákat akkor tudjuk kijavítani, ha reprodukálni tudjuk őket, más szavakkal elő kell tudunk idézni a saját gépeinken.
Ezért ha Ön nem ad elegendő információt a hibáról, sajnos nem tudunk segíteni.
Ez egy kicsit olyan, mint amikor felhívja telefonon az autószerelőt és azt mondja: “Furcsa hangja van a kocsimnak. Mi lehet a gond?”
Látatlanban ő sem fogja tudni, hogy mi a gond, csak akkor, ha elviszi a kocsiját az autószerelőhöz.
Rossz hibajelzés példák:
- “A program időnként kiír valamit a képernyőre”
???? - “Előfordul, hogy lefagy a program”
Mikor? Melyik modulban? Mire kattintott utoljára? - “Rákattintok a gombra és nem történik semmi”
Melyik gombra?Melyik modulban? - “Nézz rá a csatolt képernyőképre!”
Ok, de nem tudjuk, hogy a képernyőkép előtt mit csináltál…
Egy több modulból álló komplex programnál részletesen ismertetni kell, hogy melyik modulban pontosan milyen sorrendben mit csináltak és javasolt képernyőkép készítése is.
Jó hibajelzés példák
- Ha elindítom az Árajánlat modult, kiválasztom az ügyfelelet és beemelem a tételeket, a Véglegesítés gombra kiírja, a csatolt üzenetet, de ettől függetlenül elkészíti az árajánlatot
- A Termék mennyiség lista jelentésnél a “Gumiköpeny” terméket nem jeleníti meg. Mellékeltem a képernyőképet a termék karbantartás ablakról és a mennyiségi listáról.
Fontos megjegyezni, hogy tapasztalataink szerint az ügyfeleink által jelzett hibák jó része nem valódi hiba pl. az ügyfél elnézte a termék mennyiséget, nem kapcsolt be egy bizonyos beállítást stb.
Kérem, hogy ha hiba adódna a programjában, akkor:
- Próbálja újra előhozni a hibát. Másodszor, harmadszor is előjön?
- Ha igen, minél részletesebben írja le a hiba előidézésének a körülményeit és küldjön képernyőképeket is.
Köszönjük!