A Keresőoptimalizálás tartalmi elemei
1. Weboldal elemzés
Az optimalizálás megkezdése előtt, szükségszerű egy átfogó elemzést végezni, hogy pontos képet kapjunk a weboldal belső és külső környezetéről.
Az elemzés szempontjai:
- Programozás
- Online marketing
- Konverziós képesség
- Ágazati versenyhelyzet
- Külső linkek száma, linkek minősége
- Aktuális állapot a keresőkben
2. Kulcsszó kutatás
A kulcsszó kutatás is, egy a keresőoptimalizálást megelőző folyamat. A kutatás során megnézzük hogy az adott weboldal esetén melyek az elsődleges, másodlagos és harmadlagos keresőszavak listája.
Megnézzük hogy adott időszakra, milyen arányú a keresőszavak keresési mennyisége, azaz hogy adott szóra, adott időre (pl: havonta) hány darab keresés történik a Google keresőben.
3. Konkurencia elemzés
Megkeressük a jelenleg piacvezető online konkurenciáit. Megállapítjuk a pozíciójukat, erősségüket, gyengeségüket, és egy olyan stratégiát dolgozunk ki, hogy rövid időn belül utolérjük, majd megelőzzük őket..
4. Kulcsszavas Google pozicionálás
Ez egy stratégia mely megmutatja, hogy adott kulcsszavakra milyen időn belül szeretnénk elérni adott helyezést a Google keresőben. Amikor optimalizálunk, általában egy néhány (3-5) kiemelt kulcsszóra tesszük ezt.
5. Linképítés, Linkmarketing
A linképítés 2 fontos funkciót tölt be egyszerre. Egyrészt a linképítés során külső linkeket, hivatkozásokat szerzünk a weboldalnak, azaz minél több link mutat ránk egyre jobb helyezést ér el a keresőkben, másrészt minél több linktárba fel van linkelve az oldal annál nagyobb látogatottságot, így több vevőt szerzünk ügyfeleink részére.
A linképítésnek megvannak a maga szabályai, végzését folyamatosan, heteken, hónapokon akár éveken át – is történhet.
6. Weboldal látogatottsági statisztika (opció)
Ügyfeleink kérésére, akár minden hónap végén, kimutatást készítünk, az eredményekről, változásokról. Így könnyen nyomon követhető a weboldal pozíciója a Google keresőben. Megtudhatjuk, honnan érkezik a legtöbb látogató, milyen az átkattintási arány és egyéb más nagyon hasznos információhoz juthatunk hozzá.
7. Online marketing stratégia kidolgozása (opció)
Igény esetén, azon ügyfeleink számára, akik értékesítést szeretnének folytatni weboldalukon, olyan online marketing stratégiával állunk rendelkezésükre, melyből rövid időn belül profitálhatnak.