A StarSoft szoftvereit nem kell telepíteni, csak az adatbázist.
Ha csak azon a számítógépen működik a program, melyen az adatbázis fel van telepítve és más gépen is szeretnénk használni, a következőket kell megtenni:
- Nézzük meg az adatbázis gép Ip címét. Ezt a legegyszerűbben úgy tehetjük meg, hogy a Start menüre kattintva begépeljük, hogy cmd, majd Entert nyomunk.A megjelenő kis ablakban begépeljük, hogy ipconfig, majd Enter. Az IPv4 címet írjuk fel.
- Készítsünk egy könyvtárat az új számítógépen, melybe másoljuk be a program indító exe kiterjesztésű állományt és az adatbazis.ini állományt az eredeti gépről.
Fontos, hogy az útvonal ne tartalmazzon ékezetes karaktereket és szünetet. Például a “C:\Crm” megfelelő útvonal, a “C:\Kovács Géza\Crm” nem. - Nyissuk meg az új gépen az adatbazis.ini állományt pl. duplakattintással. Itt írjuk át a TcpIp=localhost részben a localhost részt arra az ip címre, amit felírtunk az 1. lépésben.
Például: TcpIp=192.168.1.6
Mentsük el az állományt és lépjünk ki a szerkesztőből. - Próbáljuk meg elindítani a programot az új gépen. Nagy valószínűséggel gond nélkül el fog indulni.
Ha azt írja ki, hogy “Nem sikerült az adatbázishoz csatlakozni”, akkor valamelyik tűzfal blokkolja a kapcsolatot.
Próbálja meg az alábbiakat:- Tiltsa le a tűzfalat mindkét gépen (az adatbázis gépen is és az új gépen is).
Ha ezután elindul a program, érdemes úgy beállítani a tűzfalakat, hogy kiengedje az adatbázis portját, mely 3306.
Kérem, hogy nézze meg a Microsoft leírását itt, ha nem tudja: http://windows.microsoft.com/hu-hu/windows/open-port-windows-firewall#1TC=windows-7 - Ha a program ezután sem indult el, akkor a rooterben levő tűzfal blokkolja a kommunikációt és ott kell beállítani.
Minden rooternek saját menü rendszere van, de a hozzáadott kézikönyv részletesen leírja a teendőket.
- Tiltsa le a tűzfalat mindkét gépen (az adatbázis gépen is és az új gépen is).
Videó a beállításról: https://www.youtube.com/watch?v=VQqlyJvQbSw&feature=youtu.be
Ha az adatbázis nem az Ön számítógépén van, hanem a mi szerverünkön:
- Készítsünk egy könyvtárat az új számítógépen, melybe másoljuk be a program indító exe kiterjesztésű állományt és az adb.sts állományt az eredeti gépről.
Fontos, hogy az útvonal ne tartalmazzon ékezetes karaktereket és szünetet. Például a “C:\Crm” megfelelő útvonal, a “C:\Kovács Géza\Crm” nem. - Próbáljuk meg elindítani a programot az új gépen. Nagy valószínűséggel gond nélkül el fog indulni.
Ha azt írja ki, hogy “Nem sikerült az adatbázishoz csatlakozni”, kövesse a fenti 4. pont lépéseit.
Fontos: minden programot egy megadott licenc számmal értékesítünk. Bár korlátlan számú gépre feltelepíthető, de egy időben csak a megadott számú példányban indulhat el a program. A licenszeket lehet bővíteni igény szerint.
Ha Ön, vagy a rendszergazdája nem tudja, vagy nem akarja beállítani a fentieket, tudunk segíteni, de ki fogjuk számlázni az eltöltött időt az aktuális távmenedzselési díj értékével.
Kérem, hogy nézze meg a https://egyediszoftverek.hu/index.php/jobbhatudod/egyeb/ingyenes-vagy-fizetos.html oldalt a részletekért.